SAHABat..

Friday, January 4, 2013

CINTA ALLAH



Kalau kita nak tagih cinta dari manusia memang tak layak kan...
saper lah kita nak menagih cinta kepada manusia..
muka tak lawa..
hidung tak mancung...
pipi.. tak de lesung pipit?? ehh... aku ada!! haha....


Maka adalah lebih baik kita tagih cinta kepada ALLAH...
kadang-kadang..
bila kita diduga dengan ujian ALLAH..
kita bersedih...
tak tahu mana silapnyer...
naper semua ni berlaku pada diri sendiri..
puas dah nak berfikir secara positive...
puas dah nak yakin akan ALLAH...
puas dah berdoa semoga diberikan semangat..
diteguhkan iman untuk hadapan ujian dan dugaan ALLAH..


hampir separuh giler dibuatnya..
namun, setelah awan redup itu reda..
baru lah nampak jalan...
owh.. ALLAH nak tunjukkan saper aku...
ALLAH nak buktikan saper dia..
ALLAH nak kita belajar agar... BERSABAR.. BERSABAR... dan BERSABAR...


seluruh jiwa kita untuk ALLAH..
seluruh tubuh kita untuk ALLAH..
sehinggakan tahap hujung rambut pun adalah berserah kepada ALLAH...
(ini kata-kata Dr Bad.. thanks Dr...)


Yaa... sampai satu tahap aku mempertikaikan apa silap aku..
dan mana cinta ALLAH kepada aku...
sehingga aku diuji sebegini.. jika aku buat silap pun...
naper aku diuji sebegini...


Maaf Ya ALLAH..
aku mempertikaikannyer.. meskipun aku sedar bahawa..
saper aku nak mempertikaikannyer...
meskipun aku cuba meyakinkan diri untuk bersabar dan yakin akan kuasaMU...


So, pendek citer...
jika ada perkara yang korang tak ingini berlaku..
pertama sekali SABAR..
then kena YAKIN.. bahawa... ALLAH akan bantu...
doa banyak-banyak.. semoga dipermudahkan ALLAH...

No comments:

Post a Comment