SAHABat..

Friday, July 15, 2011

Move Forward

Dalam dunia ini
sebagai manusia yang dicipta oleh PenciptaNya
Haruslah redha dengan ketentuanNya
Meski pun kita suka atau tidak suka
Meski pun kita tidak pasti ia merupakan baik untuk kita
Mahupun buruk untuk kita...

Kita manusia yang lemah dan hanya mampu berusaha
Apa yang pasti
Hanya mampu berusaha dan berdoa..

Berusaha, Istiqomah dan Redha...
Itu sahaja lah manusia yang mampu buat
Meskipun tidak perolehi apa yang dia impikan
Apa yang dia inginkan

Kekadang impian itu hanya lah kemahuan sahaja
Keinginan semata-mata...
Semata-mata...

Apa yang pasti,
Jangan berhenti berharap
Jangan berhenti berusaha
Jangan berhenti berdoa...

Mahu tidak mahu,
Hanya mampu lihat
Apa keputusanNya..

Yang penting
IKHLAS kan diri akan semua perkerjaan
dengan dimulakan

"Bismillahhirahmannirahim"

Yang membawa maksud

"Dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Kerna aku percaya dengan keIKHLASan
pasti ALLAH yang Maha Pemurah akan memurahkan rezeki di duni dan di akhirat
Kerna bahkan Dia lah yang pemberi rezeki bagi setiap ciptaanNya

dan ALLAH lah yang Maha Penyayang,
menyayangi setiap ciptaanNya
dan tidak akan menguji hambaNya dengan ujian yang tidak
tertanggung oleh hambaNya..

Maka itu, aku cuba mengerti akan
ketentuanMu Ya Rahman Ya Rahim,
agar tidak menguji aku dengan ujian yang tidak tertanggung
oleh ku
kerna aku hanya lah hambaMu yang lemah
dan hanya mampu berusaha dengan berdoa dengan ikhlas sahaja...

Selebihnya aku berserah kepadaMu
Ya Rahman Ya Rahim,

Akhir kata...
I lurve you (Ya ALLAH)
....^^....


No comments:

Post a Comment