SAHABat..

Friday, August 24, 2012

Pesanan Rasulullah untuk wanita


"Ya ALLAH...
andai suamiku ini adalah pilihanMU di Arash
berikanlah aku kekuatan untuk terus bersamanya.
Andai suamiku inilah yang akan membimbingku di titianMu
kurniakanlah aku sifat kasih sayang dan redha atas segala
perbuatannya. Andai suamiku ini adalah bidadara untukku
di syurgaMu, limpahkanlah aku dengan sifat tawaduk akan
segala perintahMu. Andai suamiku ini adalah yang terbaik
untukku, peliharalah tingkah lakuku
daripada menyakiti perasaannya.

Tapi Ya ALLAH..
Andai suamiku ini ditakdirkan bukan untukku seorang.
KAU tunjukkanlahku jalan terbaik untuk kuharungi segala
dugaanMu. Andai suamiku tergoda dengan keindahan
duniaMu, limpahkanlah padaku kesabaran untuk terus
membimbingnya. Andai suamiku tunduk terhadap nafsu yang
melalaikan, kurniakanlah kekuatan untuk aku perbetulkan
keadaannya. Andai suamiku mencintai kesesatan, KAU
pandulah aku untuk menariknya dari terus terlena.

Amin, amin, amin Ya Rabbal Allmin...




notakaki:
Doa ini baik untuk diamalkan secara beristiqomah
semoga mendapat kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat.

Saya masih menaruh harapan agar dikurniakan jodoh yang terbaik untuk
saya.. mudah-mudahan akan dikurniakan jodoh yang beriman dan hargai saya..
walaupun saya tak pernah couple..

No comments:

Post a Comment