SAHABat..

Tuesday, February 12, 2013

Setiap kali

Bismillahirahmannirahim....





kredit photo Islamic Reflections



Sebenarnya,
setiap kali hujan...
pasti saya akan berdoa... kerana saya tahu hujan itu rahmat...
InsyaAllah dengan rahmat ALLAH iaitu hujan, doa saya akan dimakbulkan...



Sebenarnya,
setiap kali baca yassin...
pasti hati saya rasa sayu dan hiba...
lebih-lebih lagi dapat ujian ALLAH ni..
bertambahlah hiba...



Sebenarnya,
setiap kali nak tido...
sebelum baca doa tido...
pasti saya akan baca al-fatihah dan
sampaikan salam rindu kepada orang yang saya sayang...
supaya saya yang muka tak malu ni...
InsyaAllah akan menjadi kerinduaannya juga...
isk... muka tak malu lah... haha



Sebenarnya,
ketika saya bermusafir...
dalam perjalanan...
InsyaAllah saya akan berdoa dalam hati...
Agar ketika saya bermusafir,
doa saya InsyaAllah akan dimakbulkan oleh ALLAH...



Sebenarnya,
ketika saya bermusafir...
dalam perjalanan...
InsyaAllah ketika berhenti untuk solat...
saya akan solat hajat kemudian
solat fardu...
agar... ketika diri saya yang sedang musafir...
solat hajat dan doa saya insyaAllah akan dimakbulkan...



nota kaki:
Doa tu senjata orang mukmin...
Berdoalah juga adalah penawar hati saya...
oh.. tuhan...

No comments:

Post a Comment