SAHABat..

Wednesday, May 15, 2013

Roti Titab - Kopitiam Kita

Hai kawan-kawan!!!
Arini saya nak berceloteh mengenai roti titab dari Kopitam Kita...

Menu ni adalah kegemaran saya...
Kalo bersarapan pagi di Kopitam Kita, Kelantan.. memang akan order Roti Titab dan milo beng! haha... milo beng tu means milo ais.. kat Kelantan air ada beng tu means ais...


Saya pernah buat joke pasal beng ni...
Penah order air nak teh beng.. kemudian.. bila air saya sampai.. sekali teh panas lah plak.. aduh... 
maka saya senyap je lah.. malas nak kata air saya silap dan minta tukar.. sebab tak nak menyusahkan.. 
maka.. sekali ntah macam mana geng saya ada masuk topik salah air... 
"aahh... air saya pun dah bertukar... dari teh beng jadi teh binti"

pak cik tokey gerai tu pun.. senyum sinis je.. sbb baru perasan yang salah order.. haha....






Roti titab ni hanya ada di Kopitiam Kita je... 
so far tempat lain tak delah plak jumpa lagi...
Menu nya adalah roti bakar, ada kaya di setiap penjuru dan telur separuh masak di tengah-tengah...
Ada certain orang suka menu macam ni...
Ada certain memang tak suka akan combination of kaya dan telur separuh masak tu..
Hmm.. tak reti seni kot :P
Atau mungkin memang tak suka telur separuh masak... hehe


Roti titab dan milo ais sahaja telah cukup untuk buat saya kenyang... ...^^...
Penah sekali pekerja Kopitiam Kita ni..
tulis nama dengan kaya di pinggir pinggan...
Mula-mula saya tak perasan pun...
Tapi tegur kat kawan
"Ehh... naper ada lebih kaya? tak pernah-pernah bagi kaya lebih"


Sekali rupanya kaya lebih tu adalah nama orang...
Syafiq dan... alamak tak ingat lah plak namalagi satu...
Tapi, saya dah colet pun kaya tu selepas kawan saya perasan akan nama..
Kalo tak tangkap gambar as bukti...
Then kita orang just makan je terus... hahaha....
Kejam giler....
Lepas tu tak de dah, dorang nak buat romantik macam tu... hahahha...
Tension kot :P


ENJOY!!!!

No comments:

Post a Comment