SAHABat..

Tuesday, February 23, 2010

aku rase sekarang ni aku tak sehat ....O_o...




Suhu badan aku sekarang ini adalah pada tahap normal iaitu 37 darjah Celcius..
Kepala aku tidak mengalami pening-pening atau seperti dunia ini berpusing... Maka aku normal..
Suhu dalam badan pun aku sekarang ini rasa normal..
Pergerakan badan pun tegap, tidak terketar-ketar... Maka aku normal.
Berjalan pun tak terasa nak melayang... Maka aku normal..
Memang keadaan fizikal aku sehat.. Normal..


Tapi aku merasakan diri aku, emosional aku seperti kurang sehat sekarang.
Tidak tahu mengapa..
Depress? Owh.. agaknya mungkin banyak memikirkan kajian yang sedang aku jalankan sekarang ini..
Mungkin itu menyebabkan hormon dalam badan agak tidak stabil..
Maka aku seperti emosional..


Apa itu bahagia?
or translation is
What is happiness?
Cuba kalian google sebentar "Happiness"
Cuba kalian baca dari pak WIKI..
Dimana "Happiness" didefinasikan sebagai..


Happiness is a state of mind or feeling characterized by contentment, love, satisfaction, pleasure, or joy. A variety of biological, psychological, religious, and philosophical approaches have striven to define happiness and identify its sources.


Hmm... aku seorang remaja yang masih mentah dan muda akan asam garam kehidupan yang semestinya tidak selalunya indah.. Kehidupan yang semestinya tidak selalunya adil..
Kehidupan yang semestinya memberikan kita pengajaran untuk kita menjadi lebih baik..
Maka aku boleh mengatakan aku tak lah bahagia sangat..
Namun sebenarnya dan semestinya aku masih amat bersyukur akan kehidupan aku berbanding Hamba ALLAH yang lain..
Dimana, terdapat Hamba ALLAH yang tidak sebertuah seperti aku yang mempunyai keluarga..
Punya Ayah..
Punya Emak..
Punya Adik-adik yang amat aku sayangi..


Mereka ini lah menyebabkan aku sanggup berkoban apa sahaja.
Mereka ini lah yang sentiasa sanggup berkorban untuk aku juga.
Menitik air mata aku seketika jika terpikirkan akan mereka..


Hmmm... aku sebentar tadi menyelak mukabuku akan sahabat aku ketika berjuang untuk Sarjana Muda dengan Kepujian dulu di bumi Shah Alam..
Dia sungguh gembira akan kehidupan dia sekarang..
Aku akui aku cemburu..
Well aku manusia biasa, mempunyai perasaan seperti ini..
Dimana ia merupakan suatu perasaan yang biasa untuk setiap makhluk ALLAH tidak kira berakal atau tidak..
Tika mungkin syaitan durjana membisik ke telinga ku..
Menghasutku.. akan kebahagiaan seperti ini..
"HAAhaha... ko kalah syaitan durjana... Aku tak kan menyerah!!!" kata bahasa hati ku..


Mungkin punca ini lah menyebabkan diriku tetiba merasakan aku seperti tidak sehat..
TABAH!!


p/s: apa aku merepeklah ni labuuuu.... :P

6 comments:

  1. sowi i tak abes mengarang dah terpublish entry...
    sila lah jamah apa yang i merepek arini :P

    ReplyDelete
  2. Labu kau jangan terjun dengan Luncaiah...walaupun repekkan itu amat bermakna.

    ReplyDelete
  3. remaja ke wei?? da tahap bleh jadi mak orang stil ngaku muda remaja lagi..cheeiitt..haha

    ReplyDelete
  4. ada pendapat mengatakan remaja adalah golongan antara umur 13 sehingga 19 tahun..
    Namun ia sebenarnya bergantung akan persekitaran individu tersebut, sebagai contoh zaman generasi nenek kita 12 tahun telah dikira dewasa dan akan dikahwinkan..
    Pada generasi kini, aku menganggarkan 25 tahun adalah dewasa. Maka aku menganggarkan lewat 23 tahun merupakan akhir remaja dan awal dewasa.
    Meskipun demikian, zai boleh lah rujuk disini..
    http://en.wikipedia.org/wiki/Youth
    ...^^...

    ReplyDelete