SAHABat..

Wednesday, July 28, 2010

Dammit....




Mohon pada diri ini...
Pujuk akan hati ini...
Merayu pada jiwa ini...


Untuk peroleh sedaya yang mungkin...
Untuk mengecapi apa yang dicitakan...
Untuk memberi contoh yang baik kepada si muda-muda yang di bawah....


Ya... sungguh berat tanggungjawab aku sebagai sulung...
Ya... aku perlu lebih berkerja lebih keras...
Ya... yang paling penting aku kena lebih BIJAK!!!!


Mengharapkan usaha aku berbaloi...
Mengharapkan masa depan yang lebih cerah...
Mengharapkan jiwa dan semangat ini bertahan dan cekal...


Aku perlu buktikan...
Peluang terbentang luas...
Apa lagi yang perlu aku risau kan..
Risau akan memperlahankan proses-proses itu...


Aku harap tiada yang kecewa..
Aku harap dapat buktikan...
Aku hara aku punya keredhaan dan keberkatan...


Apa yang perlu aku risau????
Jodoh??? AAAHHHHHH.....
Seperti biasa aku pasti akan lebih tumpukan perhatian dengan apa yang perlu
diberikan perhatian...
Serahkan kepada ILAHI..
USAHA aku???
adalah doa dan tawakal..
aku yakin ALLAH tidak TIDUR...
aku mahu DICINTAI daripada MENCINTAI..
bukan bersikap pentingkan diri sendiri..
cuma CINTA ini adalah amat TERHAD...
aku seorang yang bukan mudah untuk memberikan CINTA..


Tapi sampai bila?
Aku pun tidak pasti...
aku pun tiada jawapannya..
Harap tidaklah sebegitu lama...


AMIN YA RABBIL AL AMIN...
kepada MU sahaja aku pohon...
aku lebih serahkan logik dari perasaan barangkali...
tidak juga..
aku juga pernah merasa getaran cinta itu bagaimana... sebenarnya..
cuma jiwa aku pasti kuat berdoa agar.. kuat..
mohon yang terbaik untuk diri ini yang maha KERDIL...

No comments:

Post a Comment