SAHABat..

Friday, July 30, 2010

Tips - Bau Badan

Kali ini nak bagi tahu tips-tips untuk menghilang bau badan.. erti kata lain bau ketiak.. tak de lah kena cop sebagai status "cik ketik" atau "mamat ketik".. haha..


Serius.. benda remeh-temeh macam ni lah kena lah ambil berat.. kesian kawan-kawan sebelah kena tahan bau aromatherapy secara percuma.. Haha pandai cakap.. cakap macam gampang :P.. jangan diri sendiri pun ada masalah bau badan.. huhu..


Kalo nak tahu.. kadang-kadang.. sesetengah product untuk mengilangkan bau badan ni memang tak sesuai dengan kita.. kadang-kadang.. bila tindak balas peluh kita dengan bahan kimia akan tetap menghasilkan bau yang tidak enak.. hasil dari bakteria di bahagian itu lah yang menyebabkan bau yang tidak enak ini...


Maka ibunda pun memberikan sedikit tips untuk menghilangkan bau badan dengan menggunakan bahan yang semulajadi.. bebas dari bahan kimia... iaitu mengunakan limau nipis..




stock untuk lebih kurang seminggu.. haha





close up sikit baper jumlah harga untuk 10 biji limau ini.. baru RM1.20..
murah je kan?? dari beli REXONA.. haha





kalo sesiapa yang masih tak kenal limau nipis tu aper.. nilah rupanya.. besar sikit dari limau kasturi.. or in English it call as lime :P




maka sebelum mandi.. selalunya aku guna sebelah je.. jimat sikit.. kalo ade 10 biji.. maka 10 harilah leh guna.. maka aku ade stock tuk 10 hari lah... sehari sebijik.. mandi 2 kali sehari...





ohh... be careful yer ketika menggunakan pisau.. haha





setelah itu sila tekan bahagian kulit sehingga bentuk begini.. yer.. kulit memang keras dan kena tekan lebih kuat... bahagian inilah akan gosokkan di bahagian ketiak ketika mandi.. badan pun segar dan wangi dengan bau limau ini.. semulajadi lagi..





harap.. lepas ini dah tak guna langsung REXONA ini.. nak guna limau nipis je.. bukannya baik pun..



Sebenarnya dah penah tanya doktor akan kesan penggunaan benda ini terlalu kerap.. dan jawapan doktor tiada kajian setakat ini benda ini menyebabkan kanser atau sebarang masalah... maka tiada masalh jika nak guna.. cuma ibunda ini asyik tekankan jangan guna produk seperti itu lagi.. tak pe sekarang memang tiap kali mandi memang akan guna buah ini..


Kalian pun harus mencuba.. SELAMAT MENCUBA!!

No comments:

Post a Comment