SAHABat..

Tuesday, October 4, 2011

Suatu IKHWAN





"Apabila azan sang muazin, berserulah dia, ‘Asyhaduan Lailahaillallah’, (ketika itu) bergoncanglah syurga. Sangatlah rindunya para bidadari dan bertambah-tambah rindunya lagi mereka akan Rasulullah SAW. Begitu juga segala mahligai syurga dan segala bilik peraduannya (bergoncang-goncang kerana) amat rindu kepada Rasulullah SAW. Kemudian Rasulullah SAW itu pula, selain rindunya yang bersangatan kepada syurga, juga tersangat rindu kepada suatu toifah dari kalangan umatnya yang akan keluar pada akhir zaman nanti. Mereka itu berakhlak dengan akhlak nabi-nabi dan mengambil perjalanan yang ditempuh oleh para siddiqin. Mereka ini adalah ghurabak (orang-orang asing) di kalangan umum mukminin"


IKHWAN membawa maksud persaudaraan


Saya tujukan entry kali ini kepada dia...
InsyaAllah dia akan baca ....^^....

Saya selalu beranggapan bahawa dia seorang individu yang baik, rajin, suka menolong orang dan lembut..

Ya, dia adalah jejaka...
Tetapi lembutnya adalah seorang jejaka yang tidak suka akan kekasaran...

Meskipun dia seorang yang lembut dan pemalu,
namun pandai bergurau...


Saya selalu berbisik dalam hati ini, dia pasti akan dijodohkan dengan seorang yang baik..
Selayak dengan dia...

Dengan itu, saya selalu mendoakan semoga dia dijodohkan dengan wanita yang selayak dengan dia,
seorang yang baik hati, mudah menolong orang, peramah dan solehah seperti dia jejaka
yang soleh...

Amin ....^^....




nota kaki:
Doa saya ikhlas...

No comments:

Post a Comment