SAHABat..

Saturday, July 31, 2010

Biarlah YM Berbicara




Nampaknya saya telah mengunakan masa hujung minggu saya dengan bijak. ini adalah kerana saya telah berjaga menghantar abtract untuk conference kepada supervisior saya melalui e-mail. sedari saya telah pun menerbitkan 4 post untuk blog saya.


Can't take my eyes over you



Excited Stsge




Tips bau badan




Kali ini saya mahu menceritakan mengenai buku novel yang telah saya baca. Biarlah YM Berbicara merupakan tajuknya dan penulisnya ialah Hanni Ramsul. Mak sedara saya yang mengsyorkan buku novel ini dan meminjamkan kepada saya.


WATAK:


Abang Kamal - merupakan abang sepupu kepada watak utama. Abang sepupu yang amat menyintai Tiha dan berkerjaya sebagai doktor.


Encik Firdaus - merupakan majikan kepada watak utama. Seorang yang mempunyai package yang lengkap dan dalam diam menyukai dan menyintai watak utama iaitu Diya. Menyamar sebagai Charming untuk mengenali Diya dengan lebih rapat. Beliau juga seorang anak yang taat dan baik kepada ibunya.


Sharifah - Kawan rapat kepada watak utama dan berkerja di tempat yang sama. Telah pun bertunang dan telah pun menjalinkan hubungan dengan teman lelaki semenjak dari tingkatan 2.


Nurul Adiya Fatiha - Watak utama yang tidak yakin akan cinta. Punya pengalaman yang pahit antara dia dan abang sepupunya, Abang Kamal. Namun abang Kamal telah pun insaf.




Setelah aku khatam buku novel ni.. Ciss... tak masuk akallah watak utama tuh..
hahaha.. Bagi aku si watak utama tu tak matang langsung. Umur dah 27 tahun, tapi still perangai macam budak-budak. Huhuhu.. tak reti masak.. mcam manalah Encik Firdaus tu leh sanggup nak tunggu dia sampai dia leh nak terima Encik Firdaus.


Yups.. aku kagum dengan watak Encik Firdaus, semuanya bagus pada dia..
Ker aku yang tak paham macam mana nak menjiwai watak orang bercinta ...O_o...


p/s: Ok nak siapkan part poster plak.. Doakan aku ..^^..

4 comments:

  1. ok.. itu sume tipoo.. hahaha.. jgn pcaya novel cinta!!

    ReplyDelete
  2. tak puas hati sungguh dengan jalan cerita yang tidak realistik!!
    hahaha....

    ReplyDelete
  3. gua pun 27 dan masih perangai kanak2..lu x pelik ke?? haha

    ReplyDelete
  4. macho.. macho...
    jgn buat malu kaum :P

    ReplyDelete