SAHABat..

Saturday, June 15, 2013

AWAK SUKA SAYA TAK? (MELUR JELITA)


Salam sejahtera...
Hai....
Saya memang suka baca novel...
English mahu pun Melayu...

Dulu masa zaman sekolah memang ada baca novel...
seperti Ahadiat Akasha.. Lagenda Budak Setan..
Haha...

Time tu nak PMR... Pulun baca buku setebal tu...
Then, kantoi dengan mak... kena marah..
sebab risau... anak tak study untuk PMR sibuk baca novel.. haha


Tapi banyak gak novel Melayu yang saya tak puas hati jalan ceritanya...

Seperti:

1. Mesti nak libatkan anak Datuk, Dato' or Tengku... seriously, saya tak berkenan sangat... macam nak timbulkan sikap masyarakat Melayu ni pentingkan kedudukan dan darjat dari segi nama... sorry... dorang ni bukannye maksum pun.. potong jari pun tetap darah warna merah.. 

2. Watak heroin mesti tak matang, tak pandai berdikari, tapi cantik... Nak-nak ada ramai lah plak watak lelaki yang tergila-gilakan dia.. bukan sorang dua.. mau sampai tiga... derrrghhhh.... bluek :P

3. Watak hero mesti berjaya, berpangkat, pakai keta mewah BMW or moto berkuasa tinggi... Hmm... jap.. jap.. ke saya ni kurang berimiginasi? .....O_o..... tak boleh nak in... hahaha

4. Kena kawin paksa... Hahahaha... sikit-sikit kena kawen paksa.. then mula-mula si hero memang tak nak layan heroin.. memang main kejam dan jahat... then heroin kan tak matang, tak berdikari.. last-last ending dia mesti dorang akan jadi loving couple... haha... macam dah budget pun ending dia aper... 


Haa.... lagi satu.. saya kalo nak decide buku apa nak baca.. akan baca summary kat belakang.. baca sikit depan.. tengah sikit.... then belakang sikit... kalo agak-agak tak leh masuk.. memang tak baca... Owh.. memang sikit lah kot layan novel ni...


Tapi penulis Melur Jelita ni memang berjaya menyampaikan isi dalam novel beliau dengan ada unsur ilmiah... kiranya ada isi.. bukan semata-mata khayalan dari si penulis tu...

Ni lah yang memang saya impikan dari zaman sekolah mula nak layan baca novel...
Hmmm... lagi satu macam produk dari Karya Seni memang best...
Tak macam Kaki Novel.. memang tak berkembanglah untuk si pembaca...
Rasanya mesti budak-budak sekolah lebih layan Kaki Novel...
haha...
sebab ada gak tengok novel adik sepupu.. Aliah.. layan novel dari Kaki Novel..
Memang saya tak akan layan kot.. :P


Ok...
Penulisan Melur Jelita yang pertama adalah AWAK SUKA SAYA TAK?
kemudian.. I LOVE YOU, STUPID!..
dan yang latest adalah MY PRECIOUS IRIS



Sejujurnya saya tak layan lagi buku pertama (ASST)
Hahaha.. jump terus baca ILYS...
Sebab supplier saya merangkap Mak Tam saya..
Kata on the way nak beli buku MPI...


Mak Tam saya memang hantu segala kaki novel...
Boleh merangkap Ibu Kenovelan lah...
Hahaha...
Ofis dia dekat je dengan Production Karya Seni ni...
So beli direct dapat 30% diskaun tak silap....
Memang berbaloi-baloi...
Thanks Mak Tam ....^^....

So.. Maaf tak dapat nak gebang novel ASST lagi...
hehehee....

No comments:

Post a Comment