SAHABat..

Saturday, June 15, 2013

I LOVE YOU, STUPID!

Salam Sejahtera..
Yeaaahhh.... saya dah layan I LOVE YOU, STUPID!..


Gigih tau saya nak abeskan ILYS ni... huhu...
Sebabnya... bila Mak Tam maklumkan yang novel seterusnya MY PRECIOUS IRIS tu dah nak dibelikan... mulalah gelabah biawak baca novel ni...

Yang pertama AWAK SUKA SAYA TAK.. tu boleh dikemudiankan sebabnya... 
Ianya adalah bukan novel kesinambungan...


Novel ni ada kesinambungan...
And isi memang best...
Lepas baca... 
Barulah saya tahu pasal Perang Kemboja tu...
Pasal Pol Pot...
Orang Islam kat sana jadi mangsa pelarian.. dan kerajaan Malaysia ambil meraka
untuk stay di negara ini sebagai Penduduk Tetap.. 
punya prihatin dan murah hatinya Kerajaan Malaysia untuk lindungi mereka..
Alhamdulillah....


Tapi bila tanya kawan saya yang keturunan Kemboja...
Hahah... katanya..
"Maaf sweetlife, saya lebih tahu sejarah Malaysia lebih dari Kemboja.."

Hahaha... nak tergelak saya.. 

Macam mana saya gigih baca novel setebal ini?

1. Time traffic light merah ketika memandu... baca novel.. sementara tunggu lampu tukar hijau...
Alaaahhhh macamlah saya tak perasan... mamat.. mamat moto sebelah tu dok perhati saya dalam keta tengah baca buku... haha.... biarkan je.. :P

Tapi saya ada perasan.. pak cik ni dalam keta baca paper ketika traffic light merah.. gayanya seperti somebody gak! Good Job!.. saya baca novel ketika traffic light merah.. sebab nak tunjukkan masyarakat Malaysia memang rajin membaca.. lama-lama lagi ramailah orang buat macam ni...
iyer tidak? InsyaAllah.... boleh lah jadi masyarakat kita as masyarakat yang membaca... yeah!!!

2. Sebelum tido akan baca novel.. huhu.. penah terbabas sampai pukul 3 pagi.. warrrgghhhh....
memang kena kawal diri tuk tido.. kalo tak mesti susah nak bangun pagi... mesti lepas solat subuh dah nak sambung tido.. huhu

3. Celik je mata dari tido.. tengah baring lagi ni.. terus capai novel kat sebelah.. Sambung baca... Haha.. then baru bangun... haha.. cara ni start masa layan Harry Potter....
 

Saya respect kepada penulis itu, jika berjaya buat saya macam ni.. nak tido pun baca buku tu..
tak sempat-sempat.. celik je mata.. terus nak baca novel.. 

Dan sejujurnya Harry Potter lah yang berjaya buat saya macam ni...

Novel Melur Jelita, just sebab saya nak bagi cepat abes...
Sebab ada keja lain lagi nak kena siapkan...
dan kalo dah layan novel ni...
memang akan berterusan.. akan addicted... 
sebab tu.. bila tau tengah busy..
memang akan kawal diri tak start baca lagi.. haha

No comments:

Post a Comment