SAHABat..

Tuesday, June 18, 2013

HARRY POTTER AND THE CHAMBER OF SECRET (J.K. ROWLING)

Sebenarnya buku ini adalah milik sepupu saya... 
Masa tu tak silap saya form 4...
Tengah pulun baca novel gak tak silap..


Saya pinjam dari dia.. dan sampai sekarang tak pulang lagi... glupp....
Sampai dah nak tertanggal muka surat buku ni.. huhu sebab quality tak berapa elok...
dan banyak kali baca... lepas tu adik-adik yang lain pun sibuk nak baca Harry Potter...


This is my first Harry Potter that I ever read... 
Tak silap... J.K Rowling ni ada sejarahnya..
Dulu pernah susah.. sehingga kehilangan anak sebab terlalu susah untuk besarkan anak..
Kemudian dapat ilham menulis Harry Potter ketika naik kereta api...
Scene kereta api masa Harry Potter nak pergi sekolah tu lah...


Dan J.K.Rowling guna nama nickname ni sebab.. dulu selalunya jika penulis perempuan..
kurang sikit nak dapat sambutan... maka gunalah nama nickname macam lelaki...
Sekarang dah kaya owwwhh... lagi kaya dari Queen Elizabeth tu..
Dan dah kawen dengan Doctor lagi... 
Tapi kisah anak dia yang hilang tu tak tahu lah plak apa citer selanjutnya...
Jika buku dipilih untuk diadaptasikan sebagai movie.. 
Memang confirm boleh kaya... huhu....


Alamak.. camner saya nak pulang balik buku ni kat sepupu saya...
Dah lebih sepuluh tahun pun.. huhu... 
Sowi sepupu... ...T_T...
Buku ni ada je... masih wujud...
Macam nak belikan yang baru.. then pulangkan je.. 



No comments:

Post a Comment